Kategória:
Feladás dátuma:
több, mint egy hónapjaPhilip Kotler, Dipak C. Jain, Suvit Maesincee: Marketinglépések - Nyereséges növekedés és megújulás a 21. században
Fordító: Dóczy Balázs
Park Könyvkiadó, 2003
177 oldal
Fűzött keménytáblás-papírkötésben
ISBN: 963-530-631-8
Fülszöveg
Végeredményben elmondhatjuk, hogy a piacok gyorsabban változnak, mint a marketing. Ezért a klasszikus marketingmodell - a jövő elvárásainak megfelelően - módosításra szorul. A marketinget elemeire kell bontani, újra kell értelmezni és kiterjeszteni. Nem sok sikerre számíthat az, aki a marketinget pusztán meglévő termékei forgalmának növelésére kívánja felhasználni. A vállalatoknak nagyobb figyelmet kell szentelniük arra, hogy milyen termékeket bocsássanak ki. A bölcs vállalatok elfogadják az igények felmérésére és kielégítésére összpontosító marketinget.
Az internet, a globalizáció és a minden korábbinál erősebb verseny hatására a gazdaság gyökeres változásokon megy keresztül. A nemzetközi szaktekintélynek számító Phillip Kotler, a Park Kiadó gondozásában korábban megjelent Kotler a marketingről című könyv szerzője, valamint két társszerzője, Dipak C. Jain és Suvit Maesincee a problémát abban látja, hogy a marketingnek nem sikerül lépést tartania a piaccal. A könyvből megtudhatjuk, hogy milyen újításokra lesz szükség a marketing, s vele együtt a vevő- és technológiaközpontú piacokon működő vállalkozások háza táján. A szerzők szerint alapos átértékelésre szorul a vállalati stratégia, hiszen csak így biztosíthatók újabb és újabb értékek a vevők számára a hagyományos virtuális piacon.
A radikálisan új marketingkoncepció, a holisztikus marketing a vállalatokat, vevőket és közreműködőket összekötő hálózatokra, illetve e közöttük zajló kommunikációra épül. Az új paradigma a hagyományos marketing bevált elemeit olyan digitális technikákkal ötvözi, amelyek segítségével az érintettek hosszú távú és jövedelmező kapcsolatot alakíthatnak ki egymással.
Tartalom
Előszó 7
Marketingreform a digitális gazdaságban
A marketing központi szerepe az elektronikus gazdaságban 13
Piacmegújítási stratégia 39
Versenyterületek kidolgozása
A piaci lehetőségek feltárása 59
Sikeres piaci ajánlatok tervezése 71
A vállalkozásstruktúra tervezése 87
Az üzleti infrastruktúra és az üzleti lehetőségek megteremtése 99
A marketingtevékenységek tervezése 115
Operációs rendszerek tervezése 130
Piacmegújítás a nyereség és a növekedés szolgálatában 137
Jegyzetek 149
Név- és tárgymutató 164
Budapesten személyesen átvehető: Puskás Stadion metro, Zugló MÁV megálló (Hungária krt. - Thököly út), Hősök tere Műcsarnok előtt, Baross tér, Blaha, Fogarasi út Tesco, Bosnyák tér, vagy az 1-es villamos vonalán Kacsóh Pongrác úti megálló és a Népliget megálló közötti szakaszon,
vagy előre utalás után postázom (MPL automatába, postán maradó, háznál kézbesítés)