Kategória:
Feladás dátuma:
több, mint egy hónapjaKözvetlenül a második világháború után egy kis csapatnyi ember gyűlt össze a lerombolt Tokió egyik kiégett épületében. Új céget készültek alapítani olyan technológiák kifejlesztésére, amelyek segítségével helyre lehetne állítani a japán gazdaságot. Köztük volt egy fiatal, huszonötéves mérnök, Morita Akio is.
Ma ez a cég - a Sony - az egyik leghatalmasabb multinacionális vállalat s az elnöke nem más mint Morita Akio. Nevüket kiválló minőségű áruk és fantázaidús marketingstragéiák sora fémjelzi - Morita ugyanis rájött hogy új, addig sosem látott termékeikhez például a Sony Walkmanhez nekik maguknak kell megteremteniük a piacot. És nem is csak Japánban, hanem szerte a világon. Mivel a Sony az amerikai megszállás alatt szünetelt, tevékenységét kezdettől fogva Amerika-orientáció jellemezte. Az azonban már Morita vállalkozókedvét, üzleti szellemét dicséri hogy amikor az USA-ban leányvállalatot alapított, a japán hagyományokkal szakítva egész családját áttelepítette egy időre New Yorkba, hogy mindent a helyszínen ellenőrizhessen, és a legnagyobb haszonnal a helyi követelményekhez igazítson.
Mindennek a történetéről - és sok egyébről az európai piacokra való szervezett betörésről, a híres japán üzleti "filozófiáról" és jelentőségéről, a világgazdaság mai állapotáról és jövőjéről - szól ez a nekünk magyaroknak is roppant tanulságos könyv.
Nézz szét a hirdetéseim között, sokféle terméket töltök fel.
Személyes átvétel a III. kerületben (Flórián Üzletközpontnál - Árpád híd budai hídfőjénél) lehetséges, de foxpost, packeta, posta is megoldható.