
Cím:
Kategória:
Feladás dátuma:
tegnap, 21:34(** Újra felraktam, mert 3 nap után fizetős (!) a járműves hirdetések szerkesztése... Nem vicc...)
A legendás '98/99-es KTM 125 EGS eredeti, (a közúti használhatóság miatt) speciális, 'K503'/'2' duplafalú ('Doppelwand') kipufogó(dob)ja, igen jó állapotban.
Elsősorban a svájci, német, svéd piacra készült -- a szigorúbb környezetvédelmi és minőség(biztosítás)i előírások miatt.
Gyárilag kialakított (KTM/Sebring), hegesztett katalizátoros fojtással/szűkítéssel ("throttle exhaust catalyst") van ellátva, és nem utólagosan szerelhető betéttel.
A méltán híres "lámpás enduró" mellett a korai, 98--04 EXC-kre, SX-ekre is felrakható, az utóbbiaknál nyilván "macskátlanítani" ("decat") is szokás... Felmegy a 200-asokra is, az "amerikás" MXC-kre is passzol, elvileg a 2004/5-ös évjáratokig, de rászerelhető az újabb típusokra is, ha a vázgeometria és a konzol(közép)távolság (34 cm) engedi.
A hő- és, sár/csapadékálló, rozsdamentesítő nikkelbevonat (nikkel-króm-réz ötvözet) 99 százalékos, a hasnál egy pici hiány, a blokkhoz, ill. a hengerfejhez közelebbi fülnél pedig a furat környéke oxidálódott (a rögzítőcsavar szorítása miatt a nedvesség, ill. a nagy hőhatás/hőingás hatására levált a bevonat).
A horpadások tekintetében is rendben van (99,9 százalékos), csak egy gombostűfejnyi mélyedés és szűk környéke.
Nagyon egyben van, nem egy kagylóhéjféle, mint egyes "eldobható" utángyártott dobok, amelyek közel sem bírnak ennyit, és úgy néznek ki egy bizonyos idő után, mint a szeméttelepen a kiégett, megtaposott konzervesdobozok.
Egy igazán strapabíró "kész hangszer", ami nem igényel "koloncot", külön csatlakozó hangtompító-egységet vagy betétet (dB-Killert)... 14 db (belső) hegesztési pont látható rajta -- merevítés és finomhangolás (kamrák, terelőlapok). Plusz 3 a katalizátornál.
A fotókon jól látható a rezó megőrződött szépsége, és az aprócska esztétikai hibák is kivehetők.
Tehát mind a kisebb furatátmérőjű csatlakozógyűrű, mind pedig a mögötte elhelyezkedő (sport)katalizátor(/zajcsillapító) gyár(tó)i megoldás, nem későbbi átalakítás.
A forgalmi engedéllyel rendelkező kompatibilis, dual-sport modelleknél utólagos bevizsgálás, ill. homologizáció nélkül ma is alkalmazható (mert rájuk a korabeli szabályok vonatkoznak emisszió- és zajügyben).
Ritka madár, gyűjtői darab (is)...
Egy másik hirdetőtől (egy "elgyötört" DEP(?) példány):
És maga a "szupermasszív" alapmotor:
** Irányáras, ill. csere lehetséges...