Renault Megane II ferdehátú 1.5 dci 5 ajtós
Évj.: 2003.06.hó, friss műszaki vizsgával (2026.08.hóig)
Km óra állása: 348000
A jármű komplett új futóművet kapott (új tuning fékszettel (féktárcsa -kerékcsapágy- fékbetét, Febi féknyereg, Monroe lengéscsillapítók, kormánymű felújításon ment át). Új vezérlés + vízpumpa (gyári) elvégezve, turbó szintén új került az autóba (polcról vásárolt gyári, teljesen felújított) + intercooler csövek.
Az autó nem vette a sebességet, 2 új kuplungszettet megevett, ezért kapott egy gyári, bontott váltót alacsony km futással rendelkező járműből és egyúttal megtörtént a friss váltóolaj csere, illetve új kuplung készlet került beépítésre.
A nagy hidegek miatt a stabil indításról a felújított önindító, új izzítógyertyák és egy új akku (Exide Premium Carbon Boost 2.0 72 Ah) gondoskodik, ami még a rövid városi közlekedés mellett is elegendő töltést biztosít a járműnek.
Gumi: Barum Quartaris 4 évszakos, 7,4mm feletti profilmélységgel
Váltó: 5 sebességes manuális
Az önindító felújításra került, új akku (Exide Premium Carbon Boost 2.0 72 Ah), indítással nincs probléma.
Klíma: Digitális, működik, klímagáz feltöltve, új fűtőmotor + előtét ellenállás, ezen felül aki érzékeny a klímára, nagy hasznát veszi, hogy a négy ablakra légterelő került felhelyezésre.
A kocsihoz 2 db kulcskártyát biztosítok (egyik új), központi zár, ABS, ESP, 8 légzsákkal felszerelt, fényszórói első és hátsó verzió tuning (első Angel Eyes, hátsó lámpák fekete alap), CD-s rádiót (gyárilag), ezzel kormányról vezérelhető, jelenleg érintőkijelzős multimédia van benne, utóbbival nem működik a multikormány, csak átalakítóval.
A klasszikus renault betegségek, típushibák, főként a légzsák meghibásodása szintén orvosolva lett, karosszériánál a jobb hátsó sárvédő rohadt, én már így vettem kókány gletteléssel foltozva, viszont egy profi karosszériás javító ívvel megoldotta, színre fújta és nyoma sincs a problémának.
Egyéb fontos információk:
Az elmúlt 2 évben amióta a tulajdonomba került az autó, megközelítőleg 5 millió forintot költöttem, javarészt számlával tudom igazolni, viszont a kiadások abszolút nem térültek meg, sokkal inkább nyerészkedtek rajtam a szervizek, a vásárolt autóval pedig még az autókereskedés is átvert, akitől vásároltam az autót.
Sajnos az autónál vélhetően beázás eredményeként elektronikai hibák léptek fel, ezért az ECU hibája miatt úgy jellemezném a hibát, hogy nem képes mormál módon üzemelni az autó. Az alapjárat magasabb a kelleténél, kissé csattogósan jár (1 porlasztó cserélve, másik 3 a szerviz szerint nem igényelt cserét, de érezteti a hatását, hogy az újhoz képest nem úgy működik, ahogy elvárnánk). A szembetűnő hiba a stabil működés kapcsán sokkal inkább az előbbi jelent problémát, hogy az ECU van, hogy letilt és leállítja a motort Eletronic Fault hibaüzenettel.
A hibát lehetne orvosolni az elektronika cseréjével, ECU-t, biztosítéktáblát bontottan vásároltam hozzá, kormánykocka, illetve kártyaolvasót, de én már nem foglalkoznék vele.
Az autó új alkatrészei kivétel nélkül garanciálisak, viszont magára az autóra jó szívvel abszolút nem vállalnék garanciát az eddigi tapasztalatok miatt, viszont aki bontással foglalkozik és úgy dönt, hogy kiárulja az alkatrészeit, komolyabb összeget ki lehet belőle hozni. Ez utóbbi alapján korrekt összegért cserébe megegyezés alapján megválnék az autómtól.
Ha felkeltette az érdeklődését, januárig keressen bátran, ugyanis ezt követően ha nem kelne el egyben az autó, elbontatom és magam értékesítem a fődarabjait.