A motorban sajnos megjelent a típusnak hibája, valószínűleg megrepedt az egyik hüvely. A tünete a következő: hidegindításnál az egyik henger nem jár pár másodpercig és fogyasztja a hűtővizet, erős fehér füst kíséretében. Erre a hibára két megoldás létezik, az egyik a bontott motor beszerelése, a másik a felújítás, de én már egyikbe sem szeretnék belevágni. Ha jár egy kicsit, nincsen egyéb tünete a vízfogyasztáson kívül. A teljesítménye 299 lóerő és 540Nm: ) (1.36 bar töltőnyomáson). Az autón ezt megelőzően a következő alkatrészeket cseréltem az elmúlt 2,5 évben (50.000 km-en belül): gyertyák (Focus RS), trafók (gyári Bosch), komplett vezérlés vízpumpával, okoskerekekkel, üzemanyagnyomás szenzor (gyári Bosch), map szenzor (gyári Bosch), maf szenzor (gyári Bosch), mindkét lambdaszonda (gyári Bosch), turbónyomás szabályzó (gyári Pierburg), wastegate actuator (Forge, lila rugóval), lefújószelep (Turbosmart, recirc, tehát nincs hangja), összes turbócső (Ford és Volvo), 550-es injektorok (Bosch), szívósor tömítések, turbótalp tömítés, olajszűrőház (gyári Volvo), motortartók (Ford és Volvo), fékbetétek, féktárcsák, fékfolyadék, gumi fékcsövek, hátsó féknyereg kőfelverődésgátló lemezek, kettőstömegű és kuplung (Focus RS), hatalmas intercooler, vízhűtő és klímahűtő, olajhűtő csövek (Volvo), 4 lengéscsillapító (Gyári ford), stab pálcák elől hátul, lengőkarok hátul (100 km-rel ezelőtt), stab szilentek hátul (100 km-rel ezelőtt), akku (2024 szeptemberi, Varta), első szélvédő (Saint-Gobain, gyárival megegyező összes funkció), turbótól teljes 76 mm-es rozsdamentes kipufogórendszer az Y-ig, utána 50-es csövek és 2 hátsó dob (Janó dob készítette a komplett rendszert). Conversnek az öregedésből adódó hibája is javítva. Karosszériáján gyári fényezés található, jobb hátsó ajtón egy parkolási sérülés van, géptetőn kisebb horpadás, továbbá apróbb sérülések találhatóak még körbe a kocsin, de ettől függetlenül szép az állapota. Alváz nem rozsdás, futóműelemeken felületi korrózió található, a beltér tiszta és kulturált. Olaj és szűrők cseréje kb. 100 km-rel ezelőtt. Pest, Fejér és Somogy megyei éves matricák január végéig érvényesek. Mint látható, az autóval hosszútávra terveztem, a felsorolt cserélt alkatrészeknek önmagában az értéke több, mint 3M Ft.